Adım Adım Türkiye 2011

Selamun Aleykum

Sizlere 11 günlük gezide hissettiklerimi anlatmak istiyorum. AGD’de çeşitli etkinlikler yapıyoruz. Bunlardan bir tanesi Adım Adım Türkiye gezisi… Şu ana kadar 6 il gezdik. Bu illerden en çok Edirne, Çanakkale ve İzmir’i sevdim. Yol arkadaşlarımdan memnundum. Her gittiğimiz ilde fotoğraf çektik. Anıtlar, camiiler, kaleler gördük. Hocalar bize ikramda bulundular. Eğlendirdiler. Bize bunlar yetmemiş gibi tarihi yerleri açıkladılar. Gezinin meşguliyeti annemi , babamı ve ailemi unutturur gibi olsada yine de iletişim kurdum. Evet. Sevdiğim illerden Çanakkale’ye gidince gururlandım. Güzel yerdi. Neyse gezi bitti. Harika bir geziydi. Allah bu gezisi isteyenlere nasip etsin. Allah’a emanet olunuz.

Abdullah Başaran

Türkiye Gezisi’ne ilk defa katılıyorum.. İlk durağımız olan Tekirdağ’da uzun bir süre gezdikten sonra Tekirdağ Köftesi yedik ve çok hoşuma gitti. Bu geziyi beğendim, ama havanın aşırı sıcak olması beni çok etkiledi. Gezide beni çok mutlu eden bir şey vardı ki oda iki veya üç kilo vermiş olmamdı.
Aslını isterseniz “Türkiye Gezisi” denilince benim aklıma Selimiye Camii, Artemis Tapınağı, Truva Antik Kenti, çeşit çeşit camiiler ve anıtlar gelmedi. Ben hangi camii nerede, ne zaman, kim tarafından yaptırılmış pek aklımda tutamadım. O şehrin dağı, ovası, nehri, tarlaları ve en önemlisi insanı, insanının kültürüydü benim dikkatimi çeken... Türk erkeği kırkbeş yaşını aştı mı tek dostu kahvehanelerdir… Türk insanı işte, başınla verdin mi selamı karşılık verirler hemen. Elbisemizin arkasındaki “Genç Seyyahlar” yazısını ; Genç Seyyarlar, Genç Seyhanlar, Genç Şeytanlar gibi okuyanlar oldu. Doğru okuyan insan sayısı parmakla gösterilecek durumda J Sıcakkanlıdır Türk insanı, biraz garipserler farklılıkları, ama çabuk ısınırlar.
Otobüste yaptığım uzun yolculukları çok severim. Etrafı doya doya izleyebiliyorum çünkü. Sağımda ve solumda bitmek bilmeyen tarlalar, onun çok ilerisinde dağlar ve arasındaki deniz, havada uçuşan kuşlar…
Bana sorarsanız Türkiye gezisi böyle yaşanmalı…
Saygılarımla

Muhammed Mehdi Kaya

Anadolu Gençlik Derneği’nin düzenlediği Türkiye gezisine ilk defa katıldım. 4 Temmuz sabahı yola çıktık. İlk durağımız Tekirdağ’dı. Tekirdağ’da en çok ilgimi çeken şey Orta Camii’de kilise motiflerinin bulunmasıydı. Bu da Müslümanların ne kadar hoş görülü olduğunun göstergesi… Ayrıca Tekirdağ Köftesi yedik ve onu beğendim. Uzun bir yolculuktan sonra Edirne’ye vardık. Edirne’de Mimar Sinan’ın ustalık eserim dediği Selimiye Camii gerçekten görülmeye değerdi. Osmanlı Devleti’nin şifahanesi II.Bayezid külliyesini maketlerle çok güzel canlandırmışlar. Bir sonraki durağımız olan Çanakkale’ye doğru yola çıktık. Çanakkale’de Truva’ya gittik. Truva’da tarihi kalıntılar ilgimi çekti. Daha sonra Kaz Dağı’na gittik. Kaz Dağı’ndaki şelale çok güzeldi. Şelaleden sonrada Balıkesir’e gittik. Balıkesir’de bir otelin havuzunda yüzdük. Altınoluk’ta piknik yaptıktan sonra İzmir’e gittik. İzmir’de gayri müslümlerin çoğunlukta olduğu bir zamanda yapılan Hisar Camii’ni çok beğendim. Daha sonra Manisa’ya gittik. Manisa’da Fatih Sulltan Mehmet’in yetiştiği Ulu Camii’yi gezdik. Ağlayan kaya Niobe’de ilginçti. Manisa Kebabı ve Mesir Macunu’nu da çok beğendim.

Nasuh Yılmaz

Türkiye gezisinde ilk olarak Tekirdağ’a gittik. Tekirdağ’da meşhur Tekirdağ Köftesi yedik, tadı güzeldi. Ondan sonra Edirne’ye gittik. Edirne’de Selimiye Camii ilgimi çekti. Sebebi bir taraftan iki minareli, bir taraftan da dört minareli gözükmesiydi. Camiii’de çok değişik şeyler vardı. Edirne’den sonra Çanakkale’ye gittik. Çanakkale’de otelde kaldık. Otelin orada hediyelik eşyalar satılıyordu. Ali abimle ben, bütün aileye hediyelik eşya satın aldık. Çanakkale’de Truva atını gördük, içine girdik. Oldukça yüksekti. Buradan çıktıktan sonra Çanakkale’de gezimiz bitti. Balıkesir’e gittik. Balıkesir’de tesislere gittik. Orada nehre girip eğlendik. Su soğuktu ama güzeldi. Tesislerden sonra otele gittik. Otel çok güzeldi. Otelde iki kere havuza girdik. Havuzlar güzeldi. Balıkesir’den sonra İzmir’e yol aldık. İzmir’de iki ayrı yurtta kaldık. Yurtlar güzeldi. İzmir’den diğer ile geçerken Karaarslan Tesislerine gittik. Tesislerden sonra Manisa’ya gittik. Manisa’da meşhur mesir macunu vardı. Mesir macunu yedik. Manisa’da Artemis Tapınağı’na gittik. Orayı çok sevdim. Ordan sonra Antalya’ya yol aldık.

Ömer Arslan

Genç Seyyahlar’dan biriyim. AGD’yi ilk olarak abim sayesinde tanıdım. AGD’yi beğendim ve eğitim çalışmalarına başladım. Hocalarımız sayesinde bir yılı tamamladık. Elhamdülillah sıra Adım Adım Türkiye 2011’e geldi. Hazırlanırken içimde hafif bir telaş ve heyecan vardı. Ne de olsa ilk defa 11 günde 11 il gezecektim. Arkadaşlarla toplandık ve Tekirdağ’a gitmek üzere yola çıktık. Tekirdağ’da Namık Kemal’in evini ve çeşitli camileri gezdik. Macaristan bağımsızlık lideri II. Frenc Zarkoczi’nin evini gezdik. Tekirdağ’da en sevdiğim şeyler Namık Kemal’in evi ve Tekirdağ Köftesiydi. Tekirdağ gezimiz bitti ve Edirne’ye yola çıktık. Edirne’de en güzel şey Selimiye Camii’di. Kubbesinde top izi vardı. Edirne’de konakladık. Sonra Çanakkale’ye yola çıktık. Çanakkale’ye akşam vardık ve otelde kaldık. Diğer gün Truva’ya gittik. Çanakkale’yi çok sevdim. Balıkesir’e doğru yola çıktık. Burada 4 yıldızlı otelde kaldık. Otelin havuzunda yüzdük. Diğer gün öğleden sonra otelden ayrılıp Altınoluk’ta piknik yapmaya gittik. Orada köfte ve tavuk yedik. Piknik bitti ve İzmir’e doğru yola çıktık. İzmir’de iki gece kaldık. İzmir’de en güzel şey lunaparktı. Bir gün gezdik dolaştık. Gece oldu yurtta kaldık. Sabah kalkınca Manisa’ya doğru yola çıktık. Manisa’da mesir macunu yedik. Arkeoloji müzesine gittik. Çok güzel bir şehir. Buranın özelliği şehzadeler şehri olmasıymış. Adım Adım Türkiye 2011 çok güzel gidiyor.

Seyfettin Salih Aydın

Merhaba. Ben Yusuf Sadık. Size Adım Adım Türkiye 2011 Ege Turu’nu biraz anlatmak istiyorum. İlk durağımız Tekirdağ oldu. Namık Kemal’in heykelini gördük. Yapılış tarihi 1546 olan Rüstempaşa Camii’sini gezdik. Güzel bir sanat eseriydi. Namık Kemal’in evinde eski ünlü kişilerden gelen bir çok hediye gördük. Bu kadar hediye olması beni çok şaşırttı. Orta Camii’ne hayran kaldıktan sonra köftelerimizi yedik ve öğle namazını Eski Camii’de kıldık. Gece Edirne’de yurtta kaldık. Sabah ilk gezdiğimiz yer Selimiye Camii’ydi. Mimar Sinan’ın ustalık eseri olan camideki işlemelerin dini bilgilerle bağlantılı olması beni şaşırttı. Daha sonra 3 Şerefeli Camii’ye ve II.Beyazıd