Adım Adım Türkiye 2012

Adım Adım Türkiye kapsamında Güneydoğu bölgesindeydik. Bölgedeki şehirleri tek tek gezdik. Sırasıyla Gaziantep, Urfa, Mardin, Batman ve Diyarbakır’a ek olarak Siirt ve Malatya’ya gittik. Gezdiğimiz yerler arasından en çok beğendiğim ve etkilendiğim yer Siirt’in Tillo ilçesiydi. Manevi havası çok yüksek bir yer olduğundan beni çok etkiledi. Bu ilçenin ardından tarihi güzellik olarak Mardin ve Hasankeyf geliyor. Gezide sıkıntı çektiğim an aklıma gelmiyor. Bu gezi aklımda güzel bir anı olarak kalacak inşallah. Bu geziyi düzenleyenlere buradan teşekkürlerimi gönderiyorum. Hepiniz Allah’a emanet olun
                                                                                         Muhammed Masum Çiçek

Ben Ali Arslan. Bu gezimizde Güneydoğu Anadolu bölgesini gezdik. Benim memleketim olan Siirt de bu bölgede ve ben orayı ilk defa görüyorum. Bu da benim için önemli bir etkendi. Gezi boyunca bir sürü isteğimiz oldu, hocalarımız bunlara sabrederek isteklerimizi yerine getirdiler. Allah onlardan razı olsun. Her yer güzeldi fakat en güzel yer Hasankeyf’ti. Bu geziyi düzenleyen herkese teşekkürler.
                                                                                                                       Ali Arslan

Öncelikle ben Ahmed Akif Olgun. Gezdiğimiz illerden en beğendiğim Mardin. Çünkü gezilecek çok ve güzel yerleri var. En kötüsü de Şanlıurfa çünkü hem konaklama hem de gezme açısından sonuncu. Dikkatimi çeken şeylerden birisi de her ilin ulu camisinin olması ve her ilde kale olması. En sevdiğim yer Harran çünkü ordaki tarihi evin içi ve dıştan görünüşü çok güzel.

Ahmet Akif Olgun

Öncelikle bu geziyi organize eden hocalarımıza çok teşekkür ediyorum. Bizleri ellerinden geldiği kadar rahat ettirmeye çalıştılar. Bir yıllık bir çalışmanın armağanı olan bu gezi oldukça güzel ancak bir o kadar da yorucu idi. Bu gezimizde Antep, Urfa, Mardin, Siirt, Batman, Diyarbakır ve Malatya illerini gezdik. Buradaki kardeşlerimiz bizi ellerinden geldiği kadar iyi ağırladılar. Kiminde rahat ettik, kiminde edemedik ama yine de çok teşekkür ederim. Bu gezi bana gerçek dostluğu, sabretmeyi ve ailemin değerini bir kez daha öğretti. Doğu insanının tarihini ve kültürünü gördük, öğrendik; çok iyi insanlar. Antep’in baklavası, Urfa’nın balıklı gölü, Mardin’in tarihi evleri ve camileri, Siirt’in Tillo’su, Batman’ın caddesi ve Diyarbakır’ın karpuzu… Tüm illerin meşhurlarını gördük, gezdik, yedik, içtik şükürler olsun. Benden tam notu Mardin aldı. Çünkü hem bizi güzel ağırladılar hem de gezilecek görülecek yerleri fazla ve güzeldi. Sırf bu yüzden 2 gece kaldık. Diyarbakır’da fazla gezemedik. Siirt’in yurdu müthişti ancak gezilecek yeri yoktu. Urfa’da gezilecek yerler çok güzeldi ama kaldığımız yer kötüydü. Antep’te yağmur yağması ve her ilde bir ulu caminin olması beni epey şaşırttı. Uzun lafın kısası gayet güzel bir gezi oldu. Bu geziyi ayarlayan hocalarıma teşekkür eder gezilerin devamını dilerim.J
                                                                                                   Ömer Faruk Kırbaşoğlu

Bir yıl boyunca yoğun bir çalışmanın hediyesi olarak Türkiye gezisine geldim. Bu sene Güneydoğu’yu gezecektik. Bu bölgeyi herkes çok merak ediyordu. 20 saatlik uzun bir yolculuğun ardından Gaziantep’teydik. Sırayla illeri geziyorduk. Her ilin meşhur yerine gidiyorduk. Ben Mardinliyim, şimdi sıra Mardin’e gelmişti. Mardin’de Kızıltepe’ye gittik, orada Medrese’de kaldık. Ulu camiye gittik, ardından merkeze gittik. Tepede o güzel manzarayı seyrederken çayımızı yudumladık. Gezi güzel geçiyordu, Hasanleyf’e gittik. Siirt’e geçtik, orada Tillo’ya, yani evliyaların şehrine gittik. Her yeri geziyorduk. Şimdi gezi bitti ve eve dönüyoruz.